Publicerad den

Marknadsför ditt nya företag visuellt

När du startar ett företag måste det nå ut snabbt och till många samtidigt. Mottot ”syns du inte så finns du inte” är verkligen sant i dagens digitala samhälle. Att vara egenföretagare är både kul och tufft emellanåt men när det gäller marknadsföringsdelen och att visa ditt varumärke utåt finns det stor hjälp att få. Företag som https://klingit.com/sv/ är proffs på alltifrån visuella presentationer och bilder till kampanjer, strategier och varumärkeskännedom.

Om https://klingit.com/sv/

Klingit är ett företag som består av ett gäng helhjärtade kreatörer där design och känslan för det visuella står högst i kurs. Deras team brinner för att hjälpa företag att synas utåt. Det gör de genom att erbjuda tjänster som UX, UI och marknadsföringsstrategier och kampanjer med mera. Teamet består av både projektledare, utvecklare och digitala marknadsförare. Företaget hjälper till att skapa appar, hemsidor och marknadsföringskampanjer. Allt som du behöver för att lyckas med ett modernt företag. Gå in på https://klingit.com/sv/ så får du veta mer.

Nå ut på sociala medier

Det som du som företag främst bör tänka på efter att ha skapat en hemsida, är att nå ut med ditt budskap på sociala medier. Detta är enkelt och kostar minimalt med pengar, vilket gör att det är på sociala medier och plattformar som de flesta nyföretagare slår sig fram. Det kan dock krävas vissa strategier för att göra saker och ting rätt och även här kan https://klingit.com/sv/ spela en stor roll. Se till att ha ett konto på Facebook, Instagram och LinkedIn, bland andra.

Hur vill du att ditt varumärke ska se ut?

När det kommer till att bygga ditt varumärke är det viktigt att det är en bra balans mellan olika policies och det visuella. Det visuella ska smälta samman med din policy och det ska gå en röd tråd genom hela din verksamhet – något som får kunder att känna igen dig och lägga dig på minnet. Loggan och det visuella kräver rätt färger och rätt ord samt en logga som är pinpoint för din verksamhet.

Den visuella identiteten handlar alltså om hur ditt företag ser ut hos kunderna. Vad är det första man lägger märke till? Vilka adjektiv vill du ska framhävas? Du kanske till och med vill göra tvärtom och presentera dina negativa sidor som en humoristisk vink. Levererar din logga det idag? Och hur ter sig dina foton på sociala medier? När du vill ha hjälp med att hitta dessa måste du först lista ut dina varumärkesvärden, din målgrupp och lära dig definiera dina budskap. Allt detta kan sedan sammanfattas till ett budskap och en korrekt färgsättning som stämmer överens med just dig och som får dig att sticka ut ur mängden. Tänk på att olika färger symboliserar olika ord och adjektiv och det här känner naturligtvis byråer som Klingit till mer än de flesta.